Radzenie sobie ze stresem i presją czasu
Nauczysz się:
Opis szkolenia
Przedmiotem oferty jest dwudniowe (16 godzin szkoleniowych 45minut=1h) szkolenie „zamknięte” prowadzone przez wykwalifikowanego trenera z wieloletnim praktycznym doświadczeniem zdobytym w międzynarodowym środowisku.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową przy pełnym zaangażowaniu i współudziale uczestników.
Cel szkolenia
dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu:
- rozumienia mechanizmów powstawania stresu,
- rozpoznawania własnego sposobu reagowania na stres oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
- skutecznego radzenia sobie z emocjami
- technik radzenia sobie z konkretnymi sytuacjami w pracy zawodowej, które wywołują silny stres, takimi jak:
- wystąpienia publiczne
- konflikty interpersonalne
- nadmiar obowiązków
- praca pod presją czasu
- duża odpowiedzialność za wykonywane zadania i kierowanie zespołem pracowniczym.
- wystąpienia publiczne
Grupa docelowa
Specjalista | Manager pierwszego szczebla | Manager średniego szczebla | Manager najwyższego szczebla | |
HR - Zasoby ludzkie | ||||
Kadra zarządzająca |
Korzyści dla uczestnika
Plan szkolenia
Zarys programu szkoleniowego:
- Zmiana jako czynnik silnie stresogenny (znaczenie nastawienia oraz sposobu myślenia w powstawaniu oporu, rola postawy: orientacja na problem oraz orientacja na rozwiązanie)
- Rodzaje reakcji na zmianę i ich uwarunkowania (szeregowi pracownicy, oponenci, agenci zmian)
- Rodzaje i źródła stresu
- Wpływ stresu na aktywność człowieka w środowisku pracy
- Najczęstsze objawy i konsekwencje stresu
- Identyfikacja głównych osobistych czynników wywołujących stres
- Stres konstruktywny (eustres) i destrukcyjny (dystres).
- Rozpoznawanie własnego wzorca reagowania na trudne sytuacje
- Sięganie do własnych zasobów, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi
- Zmiana sposobu myślenia, jako efektywny sposób kontroli poziomu stresu
- Postawa asertywna, a przeciwdziałanie stresowi
- Elementy pozwalające na dystans od negatywnych emocji – jak odwoływać się do swoich mocnych stron i pozytywnych emocji?
- Trema i emocje
- Kreatywne aspekty stresu – wykorzystanie stresu jako motywacji do działania
- Odporność na stres i radzenie sobie ze skutkami stresu w sytuacjach presji czasu i permanentnie zmieniających się warunkach zewnętrznych
- Strategie radzenia sobie ze stresem
- Sposoby odreagowania napięć i techniki antystresowe
- Sytuacje stresowe w miejscu pracy
- Obrona i przeciwdziałanie przed wypaleniem zawodowym
Metodologia
Projekty rozwojowo – wdrożeniowe realizujemy w oparciu naszą metodykę TO BE (Training Oriented on Business Efficiency), bazującą na 3 solidnych fundamentach:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Co daje organizacji nasza metodyka TO-BE?
- Biznesowy wymiar szkoleń –nastawione na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Minimalizacja kosztów operacyjnych i maksymalizacja wyników firmy
- Optymalizacja czasu realizacji programów rozwojowo – wdrożeniowych
- Budowanie partnerstwa biznesowego (HR – Biznes)
- Nowoczesne, innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
Forma szkoleń oraz narzędzia zastosowane w projekcie rozwojowym, dopasowujemy do specyfiki oraz sytuacji danej organizacji. Szkolenia realizujemy w formie warsztatowej. Warsztat przeprowadzony jest aktywnymi metodami pozwalający na praktyczny jego charakter (80% zadań praktycznych, 20% zajęć teoretycznych) poprzez m.in.: gry decyzyjne, strategiczne, metodykę grywalizacyjną, case study, zespołowe rozwiązywanie problemów, symulacje typowych i trudnych sytuacji stanowiskowych, sesje burzy mózgów oraz dyskusje grupowe, odgrywanie ról i scenek.
W ramach realizowanych projektów rozwojowych, w zależności od potrzeby firmy, wykonujemy:
- Badanie potrzeb biznesowych (narzędzia: Lean assessment, tabela celów)
- Diagnostyka kompetencyjną pracowników (narzędzie do oceny 360st. HR Core Competences)
- Działania przygotowujące uczestników do szkolenia (narzędzie: odprawa przedszkoleniowa)
- Przygotowanie i wsparcie organizacji, menedżerów, uczestników oraz HR do działań poszkoleniowych – wdrożenia kompetencji na stanowisku pracy (narzędzie: PODW – Plan i Ocena Działań Wdrożeniowych)
Dodatkowe informacje